מרכז המידע

בחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה פועל מרכז מידע שיווקי. במסגרת פעולות מרכז המידע: איסוף, ארגון, עיבוד והפצה של מידע שיווקי בעל חשיבות אסטרטגית ליצוא החקלאי של תוצרת צמחית טרייה (פירות, הדרים, ירקות, צמחים ופרחים).


אנו מייחסים בחטיבה חשיבות רבה להפיכתו של המידע השיווקי לנגיש וזמין לשימוש, עבור כל המגזר החקלאי ועבור מקבלי ההחלטות במגזר הציבורי.
במרכז המידע קיימת תשתית איכותית של מקורות מידע בינלאומיים מגוונים, קשרים רבי שנים עם ארגונים דומים בשוקי היצוא ומומחיות באיחזור מידע ובדיקת מהימנותו.

 

מרכז המידע מנוי על עשרות עיתונים, כתבי עת ושנתונים מכל רחבי העולם, בחמש שפות עיקריות: אנגלית, צרפתית, גרמנית, הולנדית וספרדית. המידע הטקסטואלי המגיע למרכז המידע מסונן, מעובד ונאגר במאגר פנימי בצורת קטלוג, בו ניתן לחפש מידע שיווקי לפי נושאים (מילות מפתח) ופרמטרים נוספים.

בנוסף, מרכז המידע מחובר לספקי מידע שיווקי מהמובילים בתחומם, כגון: FRUCTIDOR, UBIFRANCE, FRESHPLAZA, FRUITNET, FRESHINFO, NET-AGRA, FRESHFEL

 

קהל הפונים אל מרכז המידע מגוון ביותר וכולל את עובדי המשרד, אנשי אקדמיה, מדריכים, חוקרים, יצואנים, מגדלים, חברות, ארגונים, יועצים כלכליים, נציגי מו"פים ועוד. הפניות נעשות ישירות, על ידי ביקור במקום או באמצעות כל סוגי המדיה האלקטרונית.

המידע הנאסף במרכז המידע אודות שוקי היצוא ואודות מדינות היצור המתחרות ביצוא הישראלי כולל:

  • מחירים סיטוניים וקמעוניים בשוקי היעד של היצוא הישראלי.
  • כמויות יצוא ויבוא.
  • שטחי גידול, כמויות ייצור ויבולים.
  • סטנדרטים ותקנות ליצור ולשיווק.
  • מדריכים וקטלוגים לפי נושאים שונים.
  • תחזיות בנושאים חקלאיים ושיווקיים.
  • ניתוח עלויות ייצור, שיווק וקידום מכירות.
  • מאמרים, מחקרים ודו"חות שוק.
  • חקלאות אורגנית, ירוקה ובת קיימא.
  • מידע ענפי על שוק/מדינה.
  • פרסומי ה-OECD.
  • נושאים נבחרים בחקלאות ישראל.

 

 השירותים אותם מספק מרכז המידע של החטיבה:

 

  • ניטור, איתור/איסוף וארגון מידע שיווקי שוטף ממקורות מידע איכותיים ומגוונים.
  • חיפוש עומק ברשת מותאם לצורכי לקוח, אחר מידע מהימן ורלוונטי במקורות ומנועי חיפוש ייחודיים. ניתן לקבל את השירות באמצעות דואר אלקטרוני, פקס או דואר רגיל.
  • ניתוב מידע סלקטיבי (SDI): משלוח חודשי של לקט נבחר של פריטי מידע שיווקי מתוך מאגר המידע של החטיבה, לפי תחומי עניין, כפי שהוגדרו על ידי המנויים. השירות ניתן בדואר אלקטרוני.
  • שירות למנויים: משלוח תקופתי (שבועי או חודשי) של מחירים בשווקים הסיטוניים וברשתות השיווק. המשלוח בדואר אלקטרוני או בפקס, לפי בקשת המנויים.
  • שירות והדרכה במקום לקהל הפונים, בהתאם לדרישות.
  • חיפוש במאגרי מידע ביבליוגרפיים חקלאיים מהמובילים בעולם כגון: AGRIS, CABi, AGRICOLA.ASFA,
  • הרצאות בנושאי מידע שיווקי חקלאי.
  • שירות מידע בדחיפה - הפצת מידע חדשותי ממוקד ועדכני בזמן אמת, לפי פרופיל לקוח.

 

 

מאגר מידע שיווקיhttp://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/research_economy_strategy/מרכז המידע/Pages/marketsearch_library.aspxמאגר מידע שיווקי