2016

"מהשדה ללקוח בע"מ"

סיפורה של חברת יצוא תבלינים טריים המאגדת שבעה מגדלים מרמת נגב, דרך הערבה עד צפון הבקעה.

תקציר:

בענף התבלינים ישנה שרשרת תהליכים במעבר התבלינים מהשדה ללקוח. שרשרת המעבר מהותית בשל עדינות המוצר. עד היום 50% מהשרשרת היה בידי החקלאים ו 50% בידי חברות השיווק. המשמעות הנה ש 50% מהדרך אינה ידועה למגדלים, אין היכרות, קשר ותקשורת עם השוק ועם הלקוחות ואין מידע מדויק על מחירי קצה. מצד שני, גם לקונים אין קשר עם המגדלים, מה שמונע אפשרות לפיתוח פתרונות/התאמות של המוצרים לשוק.

החל מרגע ההתאגדות ליצוא עצמאי, יזמו 7 מגדלים "מהשדה ללקוח" היכרות אישית עם הלקוחות ופיתחו את ערוצי ההגעה המתאימים להם. נוצר מצב של רווח ויתרון הן למגדלים והן ללקוחות.

בנוסף, התהליך יצר חדשנות במשקים המשפחתיים ומתפתח על-ידי יזמות של הבנים הממשיכים.

ישנה שליטה ובקרה על ההוצאות, השפעה על המחיר הסופי, השפעה על הרווחיות והרווחים, שקיפות ונאמנות גדולה של כל מגדל להתאגדות.

 

 

 

 

שעורי תשלום סובסידיה לפטם וביצים "חוק הגליל" - רבעון 4 לשנת 2017http://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/technun_calcali/פרסומים/2017/Pages/subside_Petem_bezim_qtr4_2017.aspxשעורי תשלום סובסידיה לפטם וביצים "חוק הגליל" - רבעון 4 לשנת 2017
דוח מחירים ומדדים בחקלאות חציון ראשון, ינואר-יוני 2017http://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/research_economy_strategy/publication/2017/Pages/general_price_report.aspxדוח מחירים ומדדים בחקלאות חציון ראשון, ינואר-יוני 2017
הודעה על מחיר המטרה לרבעון 4 לשנת 2017http://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/research_economy_strategy/publication/2017/Pages/matara_price_qtr4.aspxהודעה על מחיר המטרה לרבעון 4 לשנת 2017