2016

"מהשדה ללקוח בע"מ"

סיפורה של חברת יצוא תבלינים טריים המאגדת שבעה מגדלים מרמת נגב, דרך הערבה עד צפון הבקעה.

תקציר:

בענף התבלינים ישנה שרשרת תהליכים במעבר התבלינים מהשדה ללקוח. שרשרת המעבר מהותית בשל עדינות המוצר. עד היום 50% מהשרשרת היה בידי החקלאים ו 50% בידי חברות השיווק. המשמעות הנה ש 50% מהדרך אינה ידועה למגדלים, אין היכרות, קשר ותקשורת עם השוק ועם הלקוחות ואין מידע מדויק על מחירי קצה. מצד שני, גם לקונים אין קשר עם המגדלים, מה שמונע אפשרות לפיתוח פתרונות/התאמות של המוצרים לשוק.

החל מרגע ההתאגדות ליצוא עצמאי, יזמו 7 מגדלים "מהשדה ללקוח" היכרות אישית עם הלקוחות ופיתחו את ערוצי ההגעה המתאימים להם. נוצר מצב של רווח ויתרון הן למגדלים והן ללקוחות.

בנוסף, התהליך יצר חדשנות במשקים המשפחתיים ומתפתח על-ידי יזמות של הבנים הממשיכים.

ישנה שליטה ובקרה על ההוצאות, השפעה על המחיר הסופי, השפעה על הרווחיות והרווחים, שקיפות ונאמנות גדולה של כל מגדל להתאגדות.

 

 

 

 

יום עיון בשיתוף מומחים מהאיחוד האירופי בנושא מדיניות לענף החלב באירופה ולקחים לישראלhttp://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/research_economy_strategy/publication/2017/Pages/youm_eyoun.aspxיום עיון בשיתוף מומחים מהאיחוד האירופי בנושא מדיניות לענף החלב באירופה ולקחים לישראל
ענף החקלאות בישראל תמונת מצב כלכלית לשנת 2016http://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/research_economy_strategy/publication/2017/Pages/agriculture_economic_situation2016.aspxענף החקלאות בישראל תמונת מצב כלכלית לשנת 2016
מדד עלות ייצור גפן אוקטובר 2017http://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/research_economy_strategy/publication/2017/Pages/Costs_Index_vine_october_2017.aspxמדד עלות ייצור גפן אוקטובר 2017