2012

בחודש יולי עלה מדד התוצרת החקלאית הטרייה ב- 0.3% לעומת עלייה של 0.1% במדד הכללי.

 
המדד מורכב משני מדדים שונים:

  • מדד פערי מחירים בין המחירים לצרכן והמחירים הסיטונאיים (פירות וירקות טריים עיקריים) – כמה אנו, הצרכנים, משלמים על פירות וירקות לעומת המחיר אותו משלמים הקמעונאיים.
  • מדד תרומת מוצרי חקלאות טריים להתייקרות המדד הכללי – כיצד משפיעים מחירי מוצרי החקלאות הטריים, המהווים את סעיף המזון הבסיסי בכל משק בית על כלל הוצאות משק הבית.

פער התיווך הקמעונאי:

ההפרש בין המחיר לצרכן לבין המחיר הסיטוני, מחולק בערך לסיטוני. ערך לצרכן מבטא מכפלת מחיר לצרכן במשקל הסעיף במדד המחירים לצרכן (נתוני הלמ"ס).
ערך סיטוני מבטא מכפלת מחיר סיטוני (נתוני היחידה לשיווק תוצרת חקלאית במשרד החקלאות) במשקל הסעיף במדד המחירים לצרכן (נתוני הלמ"ס).



לדו"ח מדדי המחירים לחודש יולי 2012