2017

​​שיווק תפוחי אדמה לייצוא ולשוק המקומי – תמונת מצב
תפוח אדמה הוא ירק בסיסי הנצרך בכמויות גדולות יחסית על ידי רוב משקי הבית. תפוח האדמה גם מוצר יצוא חשוב המהווה כ-40% מהיצוא הכמותי של הירקות הטריים מישראל. מעל 40% מיבול תפו"א מופנה לייצוא ולכן למתרחש בשוקי הייצוא השפעה גדולה מאוד על רווחיות הגידול. 
​​
בהמשך סקירה על שיווק תפוחי אדמה ליצוא ולשוק המקומי הכוללת סיכום של העונה האחרונה (2016/17) ומציגה מגמות לאורך זמן. לאורך העשור האחרון ניכרת מגמה של ירידה ביבוא תפוחי אדמה טריים מישראל וממצרים לאיחוד האירופי, שוק היעד העיקרי לתפו"א מישראל. לאור התפתחות זו, חשוב לבחון חלופות לגידול תפוחי אדמה ליצוא​

 

 

השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות מזהירים: אין לרכוש מוצרים שמקורם במפעל "בשר הגלילי"https://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/dovrut/publication/2020/Pages/basar_haglili.aspxהשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות מזהירים: אין לרכוש מוצרים שמקורם במפעל "בשר הגלילי"
נוהל לפיקוח על מתקנים סגורים לגידול דגי קוי החופשיים מנגיף הרפס של קויhttps://www.moag.gov.il/Procedures/Pages/nohal_mitkanim_sgurim_01-11-18.aspxנוהל לפיקוח על מתקנים סגורים לגידול דגי קוי החופשיים מנגיף הרפס של קוימחלת נגיף הרפס של קוי הינה מחלה רשומה בישראל ובארגון הבין לאומי לבריאות בעלי חיים ( OIE ). המחלה הינה אנדמית בישראל ולכן לא מאפשרת יצוא של דגי קוי המוגדרים כחופשיים מהמחלה במידה וגודלו במערכות שאינן מאובטחות ביולוגית
רשימת מפעלים מאושרים ליבוא בשר וקרבייםhttps://www.moag.gov.il/vet/Yechidot/inport export/yevu_basar/Pages/mifalim_yevu.aspxרשימת מפעלים מאושרים ליבוא בשר וקרביים