2017

​​שיווק תפוחי אדמה לייצוא ולשוק המקומי – תמונת מצב
תפוח אדמה הוא ירק בסיסי הנצרך בכמויות גדולות יחסית על ידי רוב משקי הבית. תפוח האדמה גם מוצר יצוא חשוב המהווה כ-40% מהיצוא הכמותי של הירקות הטריים מישראל. מעל 40% מיבול תפו"א מופנה לייצוא ולכן למתרחש בשוקי הייצוא השפעה גדולה מאוד על רווחיות הגידול. 
​​
בהמשך סקירה על שיווק תפוחי אדמה ליצוא ולשוק המקומי הכוללת סיכום של העונה האחרונה (2016/17) ומציגה מגמות לאורך זמן. לאורך העשור האחרון ניכרת מגמה של ירידה ביבוא תפוחי אדמה טריים מישראל וממצרים לאיחוד האירופי, שוק היעד העיקרי לתפו"א מישראל. לאור התפתחות זו, חשוב לבחון חלופות לגידול תפוחי אדמה ליצוא​

 

 

דו"ח יבוא בקר וצאן לחודשים ינואר - נובמבר 2019https://www.moag.gov.il/vet/Yechidot/inport export/knisa_yetsia_hayot_mahmad/yevu_mikne/Pages/import_11_19.aspxדו"ח יבוא בקר וצאן לחודשים ינואר - נובמבר 2019
הודעה ללולנים - נובמבר, 2019https://www.moag.gov.il/vet/Yechidot/Ofot/dohot_microplasma_ofot/2019/Pages/mico_november_2019.aspxהודעה ללולנים - נובמבר, 2019
בתום חקירה מאומצת, מפקחי משרד החקלאות חשפו הברחת זרעי חציל מזויפים משטחי מצרים אל ישראל, בהיקף של 45 מיליון ₪https://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/dovrut/publication/2019/Pages/havrachat_chazilim.aspxבתום חקירה מאומצת, מפקחי משרד החקלאות חשפו הברחת זרעי חציל מזויפים משטחי מצרים אל ישראל, בהיקף של 45 מיליון ₪