2017

​​שיווק תפוחי אדמה לייצוא ולשוק המקומי – תמונת מצב
תפוח אדמה הוא ירק בסיסי הנצרך בכמויות גדולות יחסית על ידי רוב משקי הבית. תפוח האדמה גם מוצר יצוא חשוב המהווה כ-40% מהיצוא הכמותי של הירקות הטריים מישראל. מעל 40% מיבול תפו"א מופנה לייצוא ולכן למתרחש בשוקי הייצוא השפעה גדולה מאוד על רווחיות הגידול. 
​​
בהמשך סקירה על שיווק תפוחי אדמה ליצוא ולשוק המקומי הכוללת סיכום של העונה האחרונה (2016/17) ומציגה מגמות לאורך זמן. לאורך העשור האחרון ניכרת מגמה של ירידה ביבוא תפוחי אדמה טריים מישראל וממצרים לאיחוד האירופי, שוק היעד העיקרי לתפו"א מישראל. לאור התפתחות זו, חשוב לבחון חלופות לגידול תפוחי אדמה ליצוא​

 

 

רשימת מפעלים מאושרים ליבוא בשר וקרבייםhttps://www.moag.gov.il/vet/Yechidot/inport export/yevu_basar/Pages/mifalim_yevu.aspxרשימת מפעלים מאושרים ליבוא בשר וקרביים
איסוף התייחסויות למתן פתרונות טכנולוגיים לפסולת פלסטיק חקלאיתhttps://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/research_economy_strategy/publication/2020/Pages/Plastic_waste.aspxאיסוף התייחסויות למתן פתרונות טכנולוגיים לפסולת פלסטיק חקלאית
מקרה נוסף של שפעת עופות התגלה בחוות הודים לפיטום בנהללhttps://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/dovrut/publication/2020/Pages/birds_flu_nahalal.aspx מקרה נוסף של שפעת עופות התגלה בחוות הודים לפיטום בנהלל