2017

​​שיווק תפוחי אדמה לייצוא ולשוק המקומי – תמונת מצב
תפוח אדמה הוא ירק בסיסי הנצרך בכמויות גדולות יחסית על ידי רוב משקי הבית. תפוח האדמה גם מוצר יצוא חשוב המהווה כ-40% מהיצוא הכמותי של הירקות הטריים מישראל. מעל 40% מיבול תפו"א מופנה לייצוא ולכן למתרחש בשוקי הייצוא השפעה גדולה מאוד על רווחיות הגידול. 
​​
בהמשך סקירה על שיווק תפוחי אדמה ליצוא ולשוק המקומי הכוללת סיכום של העונה האחרונה (2016/17) ומציגה מגמות לאורך זמן. לאורך העשור האחרון ניכרת מגמה של ירידה ביבוא תפוחי אדמה טריים מישראל וממצרים לאיחוד האירופי, שוק היעד העיקרי לתפו"א מישראל. לאור התפתחות זו, חשוב לבחון חלופות לגידול תפוחי אדמה ליצוא​

 

 

מחירי הצרכן של מרבית הפירות והירקות הפופולאריים בישראל נמוכים יותר בהשוואה לאירופה וארה"בhttps://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/dovrut/publication/2020/Pages/fruits_price.aspxמחירי הצרכן של מרבית הפירות והירקות הפופולאריים בישראל נמוכים יותר בהשוואה לאירופה וארה"ב
מפקחי משרד החקלאות סיכלו ניסיון נוסף למכירת 7 טונות בטטות, שהוברחו מעזהhttps://www.moag.gov.il/yhidotmisrad/dovrut/publication/2020/Pages/batata_gaza.aspxמפקחי משרד החקלאות סיכלו ניסיון נוסף למכירת 7 טונות בטטות, שהוברחו מעזה
סיכום ניטור סלמונה בתרנגולות לביצי הטלה - מאי, 2020https://www.moag.gov.il/vet/Yechidot/Ofot/Pirsumim/2020/Pages/salmonela_hatala_4-20.aspxסיכום ניטור סלמונה בתרנגולות לביצי הטלה - מאי, 2020